Adana SİNEK İŞGALİ altında can çekişiyor! BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ UYUYOR! Ya Üniversiteler ?

ÖZEL HABER 22.06.2026 - 14:02, Güncelleme: 22.06.2026 - 14:02
 

Adana SİNEK İŞGALİ altında can çekişiyor! BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ UYUYOR! Ya Üniversiteler ?

ADANA MEDYA HABER / ÖZEL
Dünya'nın her yerinde larva dönemi ilaçlama yapılır bizde yapılmadı açık .Hava ve karadan ilaçlama ise yeterlimi ,kullanılan ilaçlar ne kadar etkili tartışılır .  Adana  Sivrisinek istilası altında. Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere birçok ülkede üniversiteler, yerel yönetimler ve sağlık kuruluşları birlikte çalışarak sivrisinek popülasyonlarını takip ediyor, larva haritaları çıkarıyor, tuzak sistemleri kuruyor ve hatta kısır erkek sivrisinek salımı gibi yenilikçi yöntemleri araştırıyor. Belediye bir çok konuda olduğu gibi bu konuda da çuvalladı resmen ! Peki Adana'da bulunan köklü üniversitelerimiz neden bu konuda öncü rol üstlenmiyor? Bilim insanlarının sahaya inmesi, sivrisinek türlerinin tespit edilmesi, üreme alanlarının haritalandırılması, biyolojik mücadele yöntemlerinin geliştirilmesi ve  projeler yürütülmesi gerekiyor. Adana'nın sıcağını, nemini ve ekolojik yapısını en iyi bilen kurumlar burada bulunan üniversitelerdir. Eğer dünyanın farklı ülkelerinde üniversiteler sivrisinekle mücadelede araştırma merkezleri kurabiliyor ve yeni yöntemler geliştirebiliyorsa, Adana'nın üniversiteleri de bu konuda sessiz kalmamalıdır. Şehrin geleceği için bilim sahaya inmeli; sorunlar yalnızca konuşulmamalı, çözülmelidir. Sivrisinekle mücadelede Adana'nın da bilimsel ve yenilikçi uygulamalara ihtiyacı var.
ADANA MEDYA HABER / ÖZEL

Dünya'nın her yerinde larva dönemi ilaçlama yapılır bizde yapılmadı açık .Hava ve karadan ilaçlama ise yeterlimi ,kullanılan ilaçlar ne kadar etkili tartışılır . 
Adana  Sivrisinek istilası altında.
Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere birçok ülkede üniversiteler, yerel yönetimler ve sağlık kuruluşları birlikte çalışarak sivrisinek popülasyonlarını takip ediyor, larva haritaları çıkarıyor, tuzak sistemleri kuruyor ve hatta kısır erkek sivrisinek salımı gibi yenilikçi yöntemleri araştırıyor.
Belediye bir çok konuda olduğu gibi bu konuda da çuvalladı resmen !
Peki Adana'da bulunan köklü üniversitelerimiz neden bu konuda öncü rol üstlenmiyor?
Bilim insanlarının sahaya inmesi, sivrisinek türlerinin tespit edilmesi, üreme alanlarının haritalandırılması, biyolojik mücadele yöntemlerinin geliştirilmesi ve  projeler yürütülmesi gerekiyor.
Adana'nın sıcağını, nemini ve ekolojik yapısını en iyi bilen kurumlar burada bulunan üniversitelerdir. Eğer dünyanın farklı ülkelerinde üniversiteler sivrisinekle mücadelede araştırma merkezleri kurabiliyor ve yeni yöntemler geliştirebiliyorsa, Adana'nın üniversiteleri de bu konuda sessiz kalmamalıdır.
Şehrin geleceği için bilim sahaya inmeli; sorunlar yalnızca konuşulmamalı, çözülmelidir. Sivrisinekle mücadelede Adana'nın da bilimsel ve yenilikçi uygulamalara ihtiyacı var.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adanamedyahaber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.